από το "Η βιομηχανία του πολιτισμού:επιλογή δοκιμίων για τη μαζική κουλτούρα"
"Η μουσική έχει ιδιότητες αιθέριας ομορφιάς και μεγαλείου. Αυτές οι ιδιότητες που τόσο γενναιόδωρα της αποδόθηκαν, της ταιριάζουν. Ωστόσο, σήμερα η μουσική στην Αμερική λειτουργεί κυρίως ως διαφήμιση για αγαθά που ένας καταναλωτής καλείται να καταναλώσει για να μπορέσει να ακούσει μουσική.
Στην περίπτωση της προώθησης της σοβαρής μουσικής, η χρησιμοποίησή της ως μέσου διαφήμισης περιορίζεται. Αντίθετα αποκτά δυναμικό ρόλο στην περίπτωση της ελαφράς μουσικής. Ο κλάδος της τζαζ διένειμε δωρεάν παρτιτούρες σε συγκροτήματα, συνήθεια που εγκατέλειψε όταν συνειδητοποίησε ότι δεν προωθούσε τις πωλήσεις παρτιτούρας και δίσκων.
(...)Η αλλαγή στη λειτουργία της μουσικής αντικατοπτρίζει της σχέση μεταξύ της τέχνης και της κοινωνίας. Όσο πιο αδυσώπητα η ανταλλάξιμη αξία καταστρέφει τη χρηστική αξία ενός αγαθού, τόσο πιο πολύ μεταμφιέζεται και γίνεται η αξία για την οποία απολαμβάνουμε το αγαθό."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου