(CLAUDE DEBUSSY)

Η μοντέρνα μουσική αρχίζει με τον Ντεμπυσύ. Το έργο του αποτελεί τον πρώτο μεγάλο σταθμό της. Ακολουθώντας τις αισθητικές αρχές της εποχής του ο Ντεμπυσύ δημιουργεί ένα είδος μουσικού εμπρεσιονισμού. Η μουσική του είναι βασικά αντιρομαντική. Απαλλαγμένη από το ρομαντικό πάθος τις συχνές επαναλήψεις και ατελείωτες αναπτύξεις στηρίζεται κυρίως στη μαγεία του ήχου που χρησιμοποιεί ως ζωγραφικό περισσότερο στοιχείο και όχι ως στοιχείο έκφρασης συναισθημάτων.
Στο αρμονικό του σύστημα, εκείνο που ενδιαφέρει είναι αυτή καθεαυτή η συγχορδία, με το ιδιαίτερο χρώμα της αυτό που ονόμασαν αρμονικό βερτικαλισμό. Η φόρμα του είναι ευλύγιστη , ανάλαφρη, πάντα όμως στέρεη. Το ίδιο και η ορχήστρα του, διάφανη με λεπτότατες χρωματικές αποχρώσεις.
Το έργο που περισσότερο από κάθε άλλο συγκεντρώνει τις αισθητικές αρχές μαζί και τους μουσικούς νεωτερισμούς του Ντεμπυσύ είναι το μουσικό του δράμα Πελλέας και Μελισάνθη. Με την όπερα αυτή δίδεται το πρώτο αποφασιστικό κτύπημα στο ρομαντισμό και ιδιαίτερα στο βαγκνερικό δράμα.
claire de lune
Reverie
Pelleas et Melisande
πηγές: ιστορία της μουσικής Karl Nef
Η μοντέρνα μουσική αρχίζει με τον Ντεμπυσύ. Το έργο του αποτελεί τον πρώτο μεγάλο σταθμό της. Ακολουθώντας τις αισθητικές αρχές της εποχής του ο Ντεμπυσύ δημιουργεί ένα είδος μουσικού εμπρεσιονισμού. Η μουσική του είναι βασικά αντιρομαντική. Απαλλαγμένη από το ρομαντικό πάθος τις συχνές επαναλήψεις και ατελείωτες αναπτύξεις στηρίζεται κυρίως στη μαγεία του ήχου που χρησιμοποιεί ως ζωγραφικό περισσότερο στοιχείο και όχι ως στοιχείο έκφρασης συναισθημάτων.
Στο αρμονικό του σύστημα, εκείνο που ενδιαφέρει είναι αυτή καθεαυτή η συγχορδία, με το ιδιαίτερο χρώμα της αυτό που ονόμασαν αρμονικό βερτικαλισμό. Η φόρμα του είναι ευλύγιστη , ανάλαφρη, πάντα όμως στέρεη. Το ίδιο και η ορχήστρα του, διάφανη με λεπτότατες χρωματικές αποχρώσεις.
Το έργο που περισσότερο από κάθε άλλο συγκεντρώνει τις αισθητικές αρχές μαζί και τους μουσικούς νεωτερισμούς του Ντεμπυσύ είναι το μουσικό του δράμα Πελλέας και Μελισάνθη. Με την όπερα αυτή δίδεται το πρώτο αποφασιστικό κτύπημα στο ρομαντισμό και ιδιαίτερα στο βαγκνερικό δράμα.
claire de lune
Reverie
Pelleas et Melisande
πηγές: ιστορία της μουσικής Karl Nef
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου