Ένα από τα κληροδοτήματα του Gardner είναι το πολύ γνωστό απόφθεγμα “μη
ρωτάς πόσο έξυπνο είναι ένα παιδί αλλά με ποιο τρόπο είναι έξυπνο”.
Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων δεκαετιών, η θεωρία της
πολλαπλής νοημοσύνης έχει χρησιμοποιηθεί για να προωθήσει πολλές αλλαγές σε
πρόγραμμα και διδασκαλία στα σχολικά συστήματα της Βορείου Αμερικής. Στα
γραπτά του ο Gardner
υποστήριξε ότι οι παραδοσιακές μετρήσεις για την αναγνώριση χαρισματικών
μαθητών στηρίζονται πολύ έντονα σε IQ test προσανατολισμένα στις γλωσσικές και
λογικομαθηματικές ικανότητες.
Mε
τη διατύπωση της θεωρίας της πολλαπλής νοημοσύνης, στην Αμερική κυρίως, τα σχολεία
καταφεύγουν όλο και περισσότερο στη θεωρία αυτή, ως μία εναλλακτική μέθοδο για
την αναγνώριση των χαρισματικών παιδιών. Παρόλα αυτά, εξακολουθεί να παραμένει
πρόβλημα αυτής της προσέγγισης η ανάπτυξη μεθόδων που να μπορούν να μετρήσουν
αξιόπιστα και έγκυρα κάθε ένα από τα είδη νοημοσύνης που αυτή πρεσβεύει.
Βέβαια, καμία συζήτηση για τις θεωρίες πολλαπλής νοημοσύνης
δεν είναι ολοκληρωμένη χωρίς την αναφορά στη γενική ιδέα του Daniel Goleman για τη συναισθηματική νοημοσύνη. Στο βιβλίο
του συνοψίζει την εντυπωσιακή ανακάλυψη στην κατανόηση της ισχυρής επιρροής που
έχουν τα συναισθήματα στην ανάπτυξη και τη μάθηση.
Τα συναισθήματα αλληλεπιδρούν με σκοπό να καθορίσουν το πώς
βλέπουμε τον κόσμο καθώς μεγαλώνουμε και να προωθήσουν ή να καθυστερήσουν τη
μάθηση. Σύμφωνα με τον Goleman
ένας άνθρωπος που μπορεί να χρησιμοποιεί τα συναισθήματά του με αποτελεσματικό
τρόπο, έχει περισσότερες πιθανότητες να γίνει ένας πετυχημένος και παραγωγικός
πολίτης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου