Παραδίδονται ιδιαίτερα μαθήματα Ακορντεόν
αρμονίου, πιάνου, φλογέρας,
τραγουδιού για νήπια και παιδιά,
θεωρίας της μουσικής,
μουσικής προπαιδείας,
Μορφολογίας και Ιστορίας της μουσικής,
Ειδικού Αρμονίας, Αντίστιξης, Φυγής
Βυζαντινής Μουσικής
με διαφοροποιημένη διδασκαλία
(και μέσω διαδικτύου/online)


Προετοιμασία εισαγωγής σε Μουσικά Σχολεία

Στείλτε το μήνυμα σας στη φόρμα επικοινωνίας




Pyotr Ilyich Tchaikovsky - The Tempest, fantasy-overture for orchestra in F minor, Op. 18


To 1873, τέσσερα χρόνια μετά την επιτυχία της Εισαγωγής-Φαντασίας Ρωμαίος και Ιουλιέτα, ο Τσαϊκόφσκυ επέστρεψε στο έργο του Σαίξπηρ, αυτή τη φορά στο περίφημο κύκνειο άσμα του, την Τρικυμία , εμπνεόμενος από αυτή ένα ομώνυμο συμφωνικό έργο.
Η ιδέα μίας τέτοιας σύνθεσης ανήκε στον γνωστό κριτικό της εποχής Βλαντιμίρ Στάσοφ, ο οποίος στις αρχές του 1873, όχι μόνο έστρεψε στο ενδιαφέρον του Τσαϊκόφκσυ στο συγκεκριμένο έργο αλλά και του υπέδειξε με σαφή αναλυτικό τρόπο τη δομή που θα έπρεπε να έχει το υπό διαμόρφωση μουσικό έργο. Ο συνθέτης ακολούθησε κατά γράμμα τις προτάσεις του Στάσοφ και συνέθεσε την Τρικυμία μέσα σε μόλις δέκα μέρες "σαν να τον καθοδηγούσε μία υπερφυσική δύναμη" όπως έγραψε χαρακτηριστικά. 
Η πρώτη εκτέλεση του έργου δόθηκε πρώτη φορά  με μεγάλη επιτυχία στις 7/19 Δεκεμβρίου του 1873 στη Μόσχα υπό τη διεύθυνση του Νικολάι Ρουμπινστάιν.


Η Τρικυμία ξεκινάει ήσυχα με μία ήρεμη προσδοκία. Η μουσική απεικονίζει μια ήρεμη θάλασσα και το πλοίο του Φερδινάνδου που ταξιδεύει με αυτοπεποίθηση. Σύντομα η διάθεση γίνεται έντονη και βίαιη καθώς ο Άριελ (το υπάκουο πνεύμα), με εντολή του μάγου Πρόσπερο, καλεί μια φλόγα για να οδηγήσει σε ναυάγιο το καράβι που μεταφέρει τον Φερδινάνδο. Η μουσική τρέχει. Η ενορχήστρωση του Τσαϊκόφσκι είναι αριστοτεχνική στο χρώμα, δημιουργεί μία μεγαλοπρεπή ατμόσφαιρα καθώς το πλοίο καταστρέφεται.

Το θέμα της αγάπης που χρησιμοποιείται για να εκφράσει τα ανερχόμενα συναισθήματα μεταξύ Μιράντας και Φερδινάνδου, είναι όμορφο και πειστικό, αν και όχι τόσο αξιομνημόνευτο όπως στο Ρωμαίο και τη Ιουλιέτα.
Στο μαγικό νησί ξεκινούν οι πρώτες δειλές εκδηλώσεις αγάπης ανάμεσα στη Μιράντα και τον Φερδινάνδο. Η μουσική στο νησί είναι έξυπνα δομημένη σε όλη της την έκταση μέχρι που οι εραστές παραδίδονται στη μαγεία του πάθους.
Η μουσική είναι ενορχηστρωμένη πληθωρικά, περιγράφοντας ιδανικά τα κύρια πρόσωπα και γεγονότα του σαιξπηρικού αριστουργήματος. Στο κλείσιμο της συμφωνικής φαντασίας, η μουσική επιστρέφει πίσω στην ηρεμία και τη θαλασσινή διάθεση του ανοίγματος.


Δεν υπάρχουν σχόλια: